Co to jest ustawa o sprawiedliwym rozliczaniu kredytu i jaki ma wpływ na konsumentów?

17.02.2021
Category: Twojej Zdolności

Ten post zawiera odniesienia do produktów od jednego lub kilku naszych reklamodawców. Możemy otrzymać odszkodowanie za kliknięcie linków do tych produktów. Warunki mają zastosowanie do ofert wymienionych na tej stronie. Aby zapoznać się z naszymi zasadami reklamowymi, odwiedź tę stronę.

Konsumentom kart kredytowych przysługuje szereg różnych praw i zabezpieczeń, z których wiele jest określonych w ustawie Fair Credit Billing Act (FCBA). Prawo istnieje od 1974 roku – dłużej niż pierwszy program nagród w postaci podróży kartą kredytową – ale większość ludzi nadal nie wie, co dokładnie oznacza ten akt i jak wpływa na posiadaczy kart.

FCBA chroni konsumentów przed nieuczciwymi praktykami rozliczeniowymi i zawiera postanowienia dotyczące odpowiedzialności konsumenta za nieautoryzowane lub niedokładne opłaty za rachunki. Ustawa obejmuje trzy główne obszary, w których konsumenci mają wyraźne prawa:

  • Ograniczenie odpowiedzialności za nieautoryzowane lub niedokładne zakupy
  • Wstrzymanie płatności podczas dochodzenia w sprawie sporuTerminowość w imieniu wierzycieli w zakresie rozliczeńDzisiaj przedstawimy przegląd Twoich praw w każdym z tych scenariuszy.

    Kwestionowanie nieautoryzowanych lub niedokładnych zakupów

    Jeśli zgubisz kartę lub zostanie ona skradziona, jesteś chroniony przed wszelkimi nieautoryzowanymi obciążeniami, jeśli (i tu jest kicker), jeśli zgłosisz kartę jako zgubioną lub skradzioną przed jej użyciem. Główni wydawcy kart kredytowych w USA ułatwiają zgłoszenie zgubienia lub kradzieży karty kredytowej online lub za pośrednictwem aplikacji. Możesz nawet tymczasowo zamrozić większość kart kredytowych, jeśli je zgubiłeś.

    FCBA chroni konsumentów w przypadku spornych opłat. (Zdjęcie: jacoblund / Getty Images)

    Ale nawet jeśli nie zdążysz tego zgłosić przed dokonaniem nieautoryzowanego obciążenia, ustawa Fair Credit Billing Act ogranicza Twoją odpowiedzialność do 50 USD.

    FCBA obejmuje również błędy w rozliczeniach, w tym opłaty z niewłaściwą kwotą, opłaty z niewłaściwą datą i nie tylko. Musisz przedstawić dowód błędu, taki jak oryginalny paragon. Twój wierzyciel musi zaakceptować reklamację w ciągu 30 dni i ma dwa cykle rozliczeniowe na rozwiązanie sporu.

    Masz 60 dni od momentu obciążenia na zakwestionowanie błędu lub nieautoryzowanego obciążenia.

    Ważne wskazówkiWiększość czołowych kart kredytowych posiada funkcję „zerowej odpowiedzialności i możliwość łatwego zakwestionowania obciążenia bezpośrednio z wydawcą. Chociaż nie ma nic złego w korzystaniu z tych przywilejów, należy pamiętać, że może to uniemożliwić ochronę w ramach FCBA.

    Ustawa Fair Credit Billing Act została stworzona przed boomem internetowym i wymaga od konsumentów wysłania pisemnego zawiadomienia o zakwestionowaniu transakcji w ciągu 60 dni od obciążenia, aby podlegać prawu.

    Wstrzymanie płatności podczas dochodzenia w sprawie sporu

    Ustawa Fair Credit Billing Act stanowi, że konsumenci nie są zobowiązani do płacenia za sporną transakcję w trakcie trwania sporu. Ponadto Twój wierzyciel nie może podejmować działań związanych ze sporem, które mogłyby zaszkodzić Twojej zdolności kredytowej (takich jak wystawienie listy nieodebranych płatności, ponieważ wstrzymałeś płatność do czasu rozwiązania problemu).

    Proces jest nieco inny, jeśli spór dotyczy kupca, a nie wierzyciela. Jeśli masz problem z towarami lub usługami świadczonymi przez sprzedawcę, musisz dołożyć starań, aby rozwiązać go z tym sprzedawcą przed podjęciem jakichkolwiek działań przeciwko wydawcy karty. Ale jeśli nie możesz rozwiązać problemu ze sprzedawcą, możesz podjąć takie same działania prawne przeciwko wystawcy karty kredytowej zgodnie z prawem stanowym, jak handlowiec.

    Nie musisz płacić za sporną opłatę, dopóki nie zostanie ona rozwiązana. (Zdjęcie: mixetto / Getty Images)

    Ważne wskazówkiChociaż nie musisz płacić za sporne transakcje do czasu początkowego zakończenia dochodzenia, nadal musisz płacić inne opłaty i rachunki. Na przykład, jeśli miesięczny rachunek z karty kredytowej wynosi 600 USD i zawiera nieautoryzowaną opłatę w wysokości 150 USD, nadal musisz terminowo regulować pozostałe 450 USD. Jedynie sporne zarzuty mogą zostać wstrzymane.

    Terminy w imieniu wierzycieli dotyczące fakturowania

    FCBA określa szereg różnych terminów, które mają zastosowanie do wierzycieli. O niektórych z nich wspomniano powyżej, np. Wierzyciel ma 30 dni na uznanie reklamacji i dwa cykle rozliczeniowe na rozstrzygnięcie sporu.

    Inną ochroną zapewnianą przez FCBA jest harmonogram księgowania płatności na Twoim koncie. Wierzyciele muszą zaksięgować płatności natychmiast po ich otrzymaniu, aby uchronić Cię przed koniecznością zapłaty nieuzasadnionych odsetek lub opłat.

    Ważne wskazówkiJeśli chodzi o zarzuty sporne, terminy są bardzo surowe. Jeśli emitent nie dotrzyma któregokolwiek z tych terminów, nie może pobrać spornej kwoty – niezależnie od wyniku dochodzenia.

    Ale znowu dotyczy to tylko sporów, które są rozwiązywane w ramach procesu opisanego w ustawie Fair Credit Billing Act, co oznacza, że ​​musisz fizycznie wysłać list w ciągu 60 dni od zakwestionowanej opłaty do swojego wierzyciela. Federalna Komisja Handlu ma przykładowy list dostępny na swojej stronie internetowej.

    Konkluzja

    Ustawa Fair Credit Billing Act to tylko jeden z wielu aktów prawnych, które określają różne prawa konsumentów, jeśli chodzi o karty kredytowe. Ważne jest, aby znać swoje prawa jako konsumenta, zwłaszcza że skradzione informacje o karcie i inne problemy z bezpieczeństwem danych stały się bardziej powszechne w ostatniej dekadzie.

    Wyróżnione zdjęcie autorstwa oatawa / Getty Images.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy