Dlaczego zwrot pieniędzy w przypadku kart kredytowych trwa tak długo?

17.02.2021
Category: Wystawcy Karty

6 wskazówek, jak oszczędzać, korzystając z najpopularniejszych aplikacji do dostarczania jedzenia

Nie ma sztywnych zasad, jeśli chodzi o zwrot pieniędzy za pomocą karty kredytowej. Dzieje się tak, ponieważ zwroty kosztów są często przetwarzane na łaskę sprzedawcy. Wiele z nich natychmiast zwróci środki, upewniając się, że kredyt pojawi się na koncie klienta kilka dni później. Jednak inni sprzedawcy nie spieszą się, decydując się na przetwarzanie zwrotów kilka tygodni później.

To zależy od kupca

Ogólnie rzecz biorąc, handlowcy nie są zobowiązani do zwrotu kosztów karty kredytowej w określonym czasie. W rezultacie istnieje wiele niespójności wśród kupców. Wiele z nich przetworzy zwrot w ciągu kilku dni roboczych, podczas gdy inni będą czekać ponad dwa tygodnie lub dłużej. Co gorsza, w niektórych sytuacjach firmy w ogóle nie przetwarzają zwrotu pieniędzy, zmuszając klientów do wnoszenia sporów z firmami obsługującymi ich karty kredytowe w nadziei, że w końcu odzyskają swoje pieniądze. Nawet po tym, jak sprzedawca wyda zwrot pieniędzy, klient musi poczekać, aż kredyt pojawi się na jego koncie, co może zająć więcej czasu.

Przyspieszenie procesu

Sprzedawcy zazwyczaj wymagają, aby zwroty środków były dokonywane przy użyciu tej samej metody, co w przypadku pierwotnego obciążenia rachunku. Oznacza to, że jeśli zapłaciłeś kartą kredytową, sprzedawca prawdopodobnie zażąda zwrotu pieniędzy za pomocą karty kredytowej. Jednak nie wszyscy kupcy mają taką samą sztywną postawę. Wiele z nich zapewni alternatywną metodę zwrotu pieniędzy, taką jak gotówka, ale tylko wtedy, gdy o to poprosisz. Ponadto czasami zwrot pieniędzy trwa dłużej, ponieważ osoba wydająca kredyt nie przestrzega zasad sklepu. Dlatego zawsze warto zapoznać się z zasadami sprzedawcy i odnotować wszelkie rozbieżności. Zwykły telefon do centrali, rozmowa z kierownictwem lub napisanie listu może często przyspieszyć powolny proces.

Spory dotyczące rozliczeń trwają dłużej

Jeśli nie zwracasz przedmiotu, ale zamiast tego walczysz z błędem rozliczeniowym, który zauważyłeś na wyciągu z karty kredytowej, uzyskanie zwrotu może zająć jeszcze więcej czasu. Ustawa Fair Credit Billing Act daje Ci prawo do zakwestionowania transakcji, które zawierają nieprawidłową kwotę i transakcje, w przypadku których nigdy nie otrzymałeś towarów lub usług w sposób, w jaki został obiecany. Aby skorzystać z tych praw, musisz w ciągu 60 dni od otrzymania rachunku z błędem napisać do wystawcy karty kredytowej pismo w sprawie sporu. Wystawca karty kredytowej ma wtedy dwa cykle rozliczeniowe – w przypadku większości osób około 60 dni – na rozpatrzenie reklamacji. W sumie anulowanie transakcji i zwrot pieniędzy może zająć około czterech miesięcy.

  • Mint: 5 sekretów szybszego zwrotu pieniędzy
  • Consumerist: Pracownik banku wyjaśnia, dlaczego rozpatrywanie roszczeń i sporów dotyczących oszustw związanych z kartami debetowymi zajmuje tak dużo czasu… i inne zabawne rzeczyCredit Karma: Jak długo trwa zwrot pieniędzy za pomocą karty kredytowej?Mieszkająca na Zachodnim Wybrzeżu Mary Jane Freeman pisze zawodowo od 1994 roku, specjalizując się w tematyce biznesowej i prawniczej. Prace Freemana pojawiły się w różnych publikacjach, w tym w LegalZoom, Essence, Reuters i Chicago Sun-Times. Freeman posiada tytuł magistra w zakresie polityki publicznej i zarządzania oraz Juris Doctor. Freeman prowadzi działalność na własny rachunek i pracuje jako analityk polityczny i konsultant prawny.

    We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy