- Dzielić: DzielićĆwierkaćE-mailCHICAGO (WLS) – Dwie miejscowe kobiety zwróciły się do zespołu I po tym, jak powiedziały, że z ich internetowych kont bankowych wyprowadzono duże ilości gotówki.Szacuje się, że 5 milionów ludzi korzysta z internetowego banku Chime. Dwóch klientów skontaktowało się z I-Team, gdy zauważyli, że zniknęły setki, a nawet tysiące dolarów.
„Jesteśmy w środku pandemii, więc dużo mogę zrobić z moimi 3000 $ – powiedział Christi Price z Hazel Crest.Aplikacja bankowa Chime akceptuje bezpośrednie wpłaty od pracodawców i umożliwia klientom zarządzanie finansami z ich telefonów. Chime wydaje również karty debetowe posiadaczom kont.„Otrzymujemy alerty za każdym razem, gdy coś wydamy, i na szczęście miałem włączony alert, ponieważ wysyłał mi kilka powiadomień – powiedział Price.Powiedziała, że pieniądze zostały w tajemniczy sposób przeniesione z jej oszczędności do czeku, a potem szybko zostały wydane w sklepie spożywczym w Północnej Karolinie.„Nie komunikuję się z nikim z Północnej Karoliny i nigdy nie byłam w Północnej Karolinie – powiedziała.Price powiedziała, że zakwestionowała transakcje z Chime i wypełniła raport policyjny, ale powiedziano jej, że może czekać 45 dni na dochodzenie.„Dzwonię do nich, płaczę przez telefon, nawet wyszedłem z pracy. Czułem się skrzywdzony – powiedział Price.Mieszkanka North Lawndale, Jasabella Clark, kwestionuje przelew 1400 dolarów ze swojego konta bankowego Chime do innego banku.
„Próbowałem sprawdzić stan konta, kiedy wracałem do domu i nie mogłem się zalogować. Powiedziałem menedżerowi, że nie autoryzowałem tego przelewu, nie mogę nawet dostać się na konto więc to jest po prostu niemożliwe – powiedział Clark. „Następnie kierownik eskalował mnie do specjalisty, a specjalista właśnie przesłał mi formularz sporu e-mailem i kazała mi złożyć raport policyjny. Więc to właśnie zrobiłem.Oprócz tego raportu policyjnego, Clark złożył w banku Chime oświadczenie o „błędnym przelewie i złożył skargę pocztą elektroniczną. Dostarczyła również bankowi zrzuty ekranu z Lyft, które, jak mówi, pokazują, że była w Country Club Hills w momencie transferu. Clark powiedział, że bank powiedział jej, że przelew pochodzi z adresu IP w Chicago, który pasuje do jej miejsca zamieszkania.Jednak Clark wskazuje, że mogła zostać zhakowana i powiedziała, że nie zna osoby o imieniu „Jamari, do której trafiły jej pieniądze.Clark powiedziała, że potrzebuje pieniędzy na opłacenie czynszu.„Potrzebowałam pieniędzy na opłacenie rachunków – dodała. – Właściwie to bummer.W dokumentach, które udostępnił nam Clark, Chime powiedział, że odbiorca był 19 minut od niej i na podstawie śledztwa nie wystąpił żaden błąd.„Byłem zdenerwowany. Byłem wyraźnie zdenerwowany, po prostu czułem, że wszystko się pospieszyło, czułem się, jakbym nie był traktowany poważnie – powiedział Clark.Ale później, w odpowiedzi dla zespołu I na temat jej sprawy, Chime powiedział: „Chociaż nie możemy ujawnić prywatnych informacji o koncie Chime naszego członka, zapewniamy, że traktujemy takie sprawy bardzo poważnie, a nasz zespół obecnie bada sytuację.
Chime udzielił zespołowi I podobnej odpowiedzi w sprawie Price’a, mówiąc, że prowadzi dochodzenie.Price powiedziała, że niecałe dwa dni po tym, jak I-Team zapytał, otrzymała zwrot 3000 $.
Podobnie jak Clark, powinieneś otrzymywać alerty i powiadomienia na swój telefon o transakcjach bankowych i natychmiast zgłaszać podejrzane transakcje.Aby uniknąć włamań do kont przez Wi-Fi, pamiętaj, aby korzystać z bankowości tylko w sieciach Wi-Fi, które są zabezpieczone silnym hasłem.Możesz również zgłaszać spory bankowe do agencji federalnych, odwiedzając następujące strony internetowe: