blisko

Hyundai Kona, czyli awangarda dzięki drodze

Hyundai Kona, czyli awangarda w drodze

Ma kompaktowe wymiary i niebanalną stylistykę. Wyśmienicie radzi sobie w zatłoczonym mieście, ale może dysponować też napęd 4x4, który to pozwala zjechać z utwardzonych dróg. Dotychczas niewielu konkurentów o tej wielkości mogło mieć na pokładzie tak wiele udogodnień i nowinek fachowych, co wyrazisty nowy SUV z Korei – Hyundai Kona.

SUV-y istnieją dziś ulubionymi samochodami Europejczyków, bo co czwarte wyjeżdżające z fabryki auto należy do tego segmentu. Hyundai konsekwentnie umacnia swoją propozycję, proponując nam pięciodrzwiową komunalną wariację SUV-a. Przyjrzyjmy jej się bliżej.

Budowa ciała

Odważne linie, śmiałe krojenia i zwarta sylwetka. Kona wita nas reflektorami przymrużonymi jak kocie oczy. Od momentu razu widać, że Hyundai postawił na awangardową stylistykę. Dwukolorowe nadwozie, wyróżniające się kształtem światła i opcjonalne 18-calowe felgi sprawiają, że samochód robi bardzo porządne pierwsze wrażenie i równo odznacza się na ulicy.

Foto: materiały prasowe Wąskie reflektory i duży ruszt nadają mu drapieżny design

Wnętrze

A jak wydaje się wewnątrz? Środek tego miejskiego SUV-a jest uporządkowany jak i również przestronny. Konę zbudowano w delikatnie przeprojektowanej płycie podłogowej Elantry. Układ instrumentów wydaje się być intuicyjny – każdy szybko odnajdzie się w pierwotnego obsłudze. Pierwsza rzecz, dzięki którą powinniśmy skupić uwagę, wówczas przednie fotele, bo wówczas przecież na nich spędzamy najwięcej czasu. W testowanej wersji były podgrzewane (idealnie o tej porze roku) i wentylowane, co przy tej klasie samochodów wydaje się godnym uwagi ewenementem. Skała i zagłówek można ustawić w sposób, za który to kręgosłup na pewno stanie się nam wdzięczny. Fotele porządnie spiszą się podczas miastowych wojaży, kiedy trzeba zostanie spędzić więcej czasu w korku, ale również według dłuższej trasie dzięki przedtem wysiądziemy z auta zrelaksowani.

Foto: materiały prasowe Układ instrumentów jest zwyczajny. Każdy szybko odnajdzie się w ich obsłudze

Na tylnej kanapie bez trudności zmieszczą się dwie dorosłe osoby. Po jej zaniesieniu powiększony do 1143 litrów bagażnik ma płaską podłogę, ładowność 617 kg i spore możliwości transportowe. Auta tej wielkości zazwyczaj odrzucić służą do przeprowadzek, lecz miła jest świadomość, iż Kona oprócz nowoczesnego wyglądu oferuje też duże atuty praktyczne.

Bezpieczeństwo

Hyundai zadbał o to, żeby kierowca miał poczucie ochrony oraz żeby wiedział, hdy nawet jeśli na chwilę straci koncentrację, to zaawansowane systemy nie pozwolą, aby zdarzył się wypadek. System FCA z pomocą kamery i radaru czuwa nad sytuacją z przodu pojazdu, a jeśli wykryje niebezpieczeństwo, sam zwolni lub zatrzyma samochód. Kona ma także: system utrzymania pasa obrotu, inteligentne światła LED jak i również czujnik martwego pola, zaś także potrafi monitorować czyn poprzeczny, dla przykładu podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego pod spodem centrum handlowym. Wisienką dzięki torcie jest opcjonalny wyświetlacz head-up, który pozwala kierowcy śledzić najważniejsze informacje bez odrywania wzroku od miły.

Motory

W testowanym modelu pracował litrowy napęd benzynowy z turbiną, wraz z którego uzyskano 120 KILOMETRÓW i 172 Nm w szerokim zakresie 1500-4000 obr. /min. W mieście Kona żwawo rusza spod świateł i przyjemnie brzmi, a na autostradzie nie boi się wyższych prędkości. Rozpędzenie się do „setki” zajmuje niecałe 11 sekund. Jest w tym zasługa dobrze zestopniowanej i dokładnie pracującej 6-biegowej przekładni manualnej. Nasze testowe średnie spalanie wówczas około 7, 5 litra na każde 100 kilometrów, ale oszczędnie jeżdżący posiadacza auta są w stanie uzyskać jeszcze lepsze wyniki. Gwoli wymagających klientów Hyundai przygotował jeszcze jeden silnik benzynowy 1. 6 o dyspozycji 177 KM, który możemy połączyć z napędem w wszystkie koła i dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów.

Jak jeździ nowy Hyundai Kona?

Ten niewielki stylowy SUV potrafi dać zabawa z jazdy. Wspomaganie nie zaakceptować jest zbyt silne, natomiast w zawieszeniu uzyskano odpowiedni kompromis między wygodą a dobrym trzymaniem się kosztowny. Samochód jednocześnie dobrze samemu radzi podczas nagłych silnych manewrów, a także właściwie tłumi miejskie nierówności. Za pomocą wyższemu zawieszeniu nie lęka się błędów naszych drogowców ani wysokich krawężników.

Foto: materiały prasowe Odważne linie, śmiałe cięcia jak i również zwarta sylwetka

Koszta

Ceny tego miejskiego SUV-a startują od 73 990 zł za samochód z napędem na przednie koła, motorem 1. 0 T-GDi po wersji wyposażenia Premiere Comfort, w której dostaniemy między odmiennymi automatyczną klimatyzację, tylną kamerę, elektryczne przednie i tylne szyby. Hyundai Kona jednej. 6 T-GDi z napędem 4x4 i automatyczną skrzynią możemy kupić w tejże chwili tylko w najbogatszej wersji Premiere Style zbytnio 96 990 zł.

Finansowanie

Klienci indywidualni potrafią zakupić auto za gotówkę lub w dwóch alternatywach kredytowania – 50/50 (50% ceny teraz, a 50% za rok) lub 3x33, czyli kwota zakupu podzielona na trzy raty wpłacane co rok.

Klienci firmowi mogą zdecydować się na program Hyundai Finance, dzięki któremu mają szansę skorzystania z leasingu finansowego i operacyjnego, bez potrzeby wpłaty początkowej, an czas leasingu może trwać do 60 miesięcy.

Hyundai oferuje także promocje dla wybranych grup zawodowych: projektantów, duchownych, lekarzy, farmaceutów, mecenasów, rolników, służb mundurowych jak i również taksówkarzy.

Foto: materiały prasowe

Podsumowanie

Nowy SUV koreańskiego tygrysa chce wziąć kawałek tortu dłużej bieżącym na rynku rywalom i wiele wskazuje na wówczas, że to chęć uzasadniona. Kona wyróżnia się stylem, zaawansowaną technologią i liczbą nowoczesnych rozwiązań, obecnych jak dotąd w wyższych segmentach. W tym roku w sklepach pojawi się elektryczna edycja Kony, której zasięg będzie wynosił 390 kilometrów. To więcej niż oferują konkurenci. Asem w rękawie Hyundaia jest 5 lat gwarancji bez limitu kilometrów. Czego chcieć więcej?

Tagi: SUV Hyundai samochody Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” obok wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem wściekły. Zmieniłem zdanie o likwidacji OFE. Na jeszcze gorsze"

  • Jeśli ktoś spóźnił się ze złożeniem PIT, może uniknąć kary. Trzeba czynny żal

REKLAMY Koniec bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia kategorię po aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker próbuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Twórca Altus TFI usłyszał nowe zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Idea Banku i kliku pracowników. Chodzi o aferę GetBack

Notowanie

bertrand Piccard o locie samolotem solarnym dookoła świata - Impact’17

Bertrand Piccard o locie samolotem solarnym dookoła świata - Impact’17

Bertrand Piccard w 2016 roku, wraz z Andr? Borschbergiem, okrążył Ziemię samolotem bez paliwa. Został tym samym współczesnym pionierem. Napędzany energią słoneczną Solar Impulse 2 wylądował 26 lipca 2016 roku przy…...

Czytać
bezrobocie w krajach OECD «prawie» nie drgnie  Informacje

Bezrobocie w krajach OECD «prawie» nie drgnie Informacje

Do końca 2013 r. przeciętna stopa bezrobocia w krajach OECD spadnie tylko o 0, 2 proc. - stwierdza w najnowszym raporcie agenda organizacji OECD zajmująca się zatrudnieniem. Obecnie w państwach zrzeszonych…...

Czytać