blisko

Temat: Gospodarka

Gazoport pod ścisłą kontrolą. «Blisko 240 tys. szczegółowych raportów»  Surowce

  • Sekretarz energii NA JUKATAN chwali Polskę. "Podjęła rzetelną decyzję"
  • Dyrektywa gazowa do odwiedzenia poprawy. "Żaden nowy gazociąg nie będzie funkcjonował przy próżni"
  • Jubileuszowa dostawa gazu do Świnoujścia. "Tyle, jak wiele zużywamy średnio w pewien dzień zimą"
  • Trzecia umowa na dostawy gazu spośród USA. "Strategiczny element własnej współpracy"
  • PGNiG na ofert. "Poważna transakcja dotycząca wielkiego złoża"

W budowanym w Świnoujściu terminalu LNG przeprowadzono dotąd ok. pięćdziesięciu tys. inspekcji i inspekcji wykonanych instalacji - komunikuje PAP spółka Polskie LNG. Jakość prac nadzorują służby polskie i zagraniczne.

Długość rurociągów na terenie terminalu wynosi 47 kilometrów – to mniej większą ilość wiadomości tyle, ile wynosi odległość od powierzchni ziemi do odwiedzenia mezosfery. Długość kabli elektrycznych to 470 km jak i również odpowiada odległości w kreski prostej od Gdańska do Krakowa. W zakresie odbiorów do sprawdzenia jest jeszcze 1536 linii rurociągów i 5718 punktów pomiarowych. Do tego dochodzi skomplikowana technologia, która to w Polsce dopiero debiutuje.

Miażdżący raport NIK o strukturze gazoportu. Lista błędów jak i również niedociągnięć

Światowe standardy

- W celu zapanowania nad tak złożonym przedsięwzięciem, instalację podzielono na około 650 podsystemów, które są uruchamiane w ściśle określonej sekwencji. W sumie uruchomienie terminalu LNG wymaga skoordynowania ponad 6 tysięcy różnych procesów i uwzględnienia wszelkich niezbędnych wymogów bezpieczeństwa oraz kontroli jakości – mówi PAP Maciej Mazur, dyrektor Biura Łączności Korporacyjnej Polskiego LNG.

Jak dodaje, nadzór morzem jakością składa się spośród kilku poziomów: pierwszy wówczas służby kontroli jakości podwykonawców, następnie służby generalnego realizatora inwestycji (GRI) i Komunikacyjnego Dozoru Technicznego (TDT), który ma na terenie wybudowania stałe przedstawicielstwo. Kontrole tzw. nadzoru inwestorskiego (NI) sprawuje norweska firma Multiconsult Group, a certyfikacja niektórych instalacji należy do tzw. Placówki Notyfikowanej (TUV Nord Hamburg).

Zdaniem ekspertów, system kontroli jakości w gazoporcie jest rozbudowany i drobiazgowy, oparty na standardach światowych.

- Terminal LNG to w nomenklaturze branżowej megaprojekt inwestycyjny. Inwestycja wpłynie na otoczenie gospodarcze jak i również społeczne Polski. Przy tejże technologii, kwestie bezpieczeństwa jak i również jakości instalacji są dla spółki Polskie LNG, jak dla każdego inwestora równoległego projektu, priorytetowe – rzekł PAP Robert Zajdler wraz z Instytutu Sobieskiego.

Nowy minister skarbu w TVN24 BiŚ: Gazoport tym priorytetem. Jest szansa, iż ruszy przed wyborami

240 tys. raportów

Codziennie dzięki budowie prace są nadzorowane oraz kontrolowane przez inspektorów TDT oraz TUV. Prócz inspekcjami jednostek dozoru, każde etapy robót są kontrolowane i potwierdzane przez inspektorów Nadzoru Inwestorskiego i fachowców poszczególnych branż. Inspektorzy TDT wykonują nawet do 20 odbiorów dziennie, podobnie eksperci TUV. Inspekcje przeprowadzane będą nie tylko na placach budowy, ale również przy zakładach dostawców.

- Kontroli rzeczywiście jest bardzo dużo i odbywają się w każdym etapie inwestycji. Rewizję sprawują nie tylko koordynacje państwowe, ale i zewnętrzne – mówi Mariusz Ruszel z Katedry Ekonomii Wydziału Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej, ekspert od rynku gazu i bezpieczeństwa energetycznego.

Polskie LNG zapewnia, że za pośrednictwem system kontroli jakości terminalu LNG w Świnoujściu ponad już blisko 240 tys. szczegółowych raportów. To 94 proc. wszystkich dokumentów, które są wymagane przez tzw. Szczegółowy Plan Kontroli Jakości. Na każdy taki meldunek może przypadać nawet kilka protokołów odbioru.

Amerykański gaz popłynie do Europy? "Przełom tuż-tuż"

"Dostawa w niniejszym roku"

Terminal LNG w Świnoujściu wówczas jedna z największych rodzimych inwestycji energetycznych ostatnich czasów, uznana przez rząd polski za strategiczną dla bezpieczeństwa energetycznego kraju. Inwestycja pozwoli odbiór gazu ziemnego trasą morską praktycznie z przypadkowego kierunku na ziemi. Uzyskując dostęp do globalnego rynku LNG, Polska wzmocni swoje ochrona dywersyfikując dostawy surowca.

Początkowa zdolność regazyfikacyjna wyniesie 5 mld m sześc. rocznie i odpowiadać stanie się jednej trzeciej polskiego zapotrzebowania na gaz ziemny. Trwa opracowanie studium wykonalności na rzecz rozbudowy mocy terminalu o połowę – do 7, 5 mld m sześc. Stan zaawansowania inwestycji w koniec maja br. wyniósł 97, 5 proc. Po tym roku, według zapewnień Polskiego LNG, do terminalu przypłynie pierwsza dostawa skroplonego gazu ziemnego.

australijczycy zaleją Chiny? Po dziesięciu latach negocjacji otwierają szeroko granice  Informacje

Australijczycy zaleją Chiny? Po dziesięciu latach negocjacji otwierają szeroko granice Informacje

Chińska inicjatywa ożywia wątpliwości. Lagarde wezwała do odwiedzenia ostrożności "Szansa dla polskich przedsiębiorców". Premier o obietnicy szefa chińskiego rządu Wrzucił monety do silnika "na szczęście". Pasażer dostał słony rachunek Chiński…...

Czytać
audi A3 z nadmierną emisją tlenków azotu

Audi A3 z nadmierną emisją tlenków azotu

W trakcie testów laboratoryjnych robionych przez Wspólnotowe Centrum Badawcze (JRC) Audi A3 spośród silnikiem Diesla emitował zbędne ilości szkodliwych substancji - informuje agencja Reutera. A3 jest najlepiej sprzedającym się modelem Audi.…...

Czytać