blisko

Dodatkowe pasy na A2. "Autostrada stanie się na powrót bezpieczna"

  • Dom
  • Z kraju
  • Dodatkowe pasy na A2. "Autostrada stanie się na powrót bezpieczna"
Autostrada A2 od Łodzi do Warszawy. Kto projektuje poszerzenie?

Autostrada A2 między Łodzią a Warszawą dzięki poszerzeniu o jeden pas kolejny raz będzie bezpieczną trasą a mianowicie powiedział w piątek minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, w czasie podpisywania umowy w sprawie opracowania dokumentacji poszerzenia tejże drogi.

Koncepcję rozbudowania autostrady A2 o poboczne pasy ruchu od granicy województw łódzkiego i mazowieckiego do węzła Konotopa opracuje za 3, 4 mln zł spółka Transprojekt Gdańsk.

Przyszły wykonawca dzierży zaprojektować dodatkowe pasy obrotu po wewnętrznych stronach obu jezdni istniejącej autostrady A2 na terytorium woj. mazowieckiego na długości ok. 43 kilometrów.

- A2 między Łodzią a Warszawą wolno zaczyna wyczerpywać swoje możności techniczne. Autostrada będzie w powrót bezpieczna i łaskawa dla kierowców. Musimy zrobić wszystko, aby zapobiec naszej liczbie zdarzeń, wypadków na drodze, które na tym odcinku posiadają miejsce, a wynikają wraz z dużego obciążenia tej miły, dochodzącego na niektórych odcinkach już do 60 tys. pojazdów na dobę - powiedział Adamczyk.

Docelowo A2 będzie miała od momentu węzła Konotopa do węzła Pruszków dwie jezdnie na cztery pasy ruchu, natomiast dalszy odcinek do granicy województwa mazowieckiego będzie posiadał dwie jezdnie po 4 pasy ruchu.

500 plus dla kierowców. Sprawdź, które drogi mają zostać otwarte

Prace przygotowawcze będą prowadzone do 2021 roku. Budowa dodatkowych pasów może potrwać do 3 lat. Łączny koszt rozbudowy A2 może sięgnąć ok. 600 mln zł.

Likwidacja PPO

Ponadto po komunikacie MI poinformowało, iż likwidacja nieczynnego Punktu Poboru Opłat (PPO) Pruszków dzięki A2, który powoduje zakłócenia w płynności ruchu, obecnie się rozpoczęła. Usunięte były wyspy dzielące, które posiadały służyć jako infrastruktura do odwiedzenia poboru opłat od samochodów osobowych. Prędkość na tymże odcinku, ze względów chronienia, jest ograniczona do 30 km/h, co przy niemałym natężeniu ruchu powoduje zaburzenia w płynności ruchu.

- Po likwidacji PPO Pruszków uzyskamy przepustowość i płynność ruchu, przy jednoczesnym zachowaniu pełnych standardów ochrony ruchu drogowego – powiedział p. o. Generalny Szef Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski.

Prace związane z rozbiórką prowadzone są w centralnej partii PPO i nie powodują utrudnień w ruchu, który to odbywa się dwoma skrajnymi pasami po obu witrynach placu. Po wykonaniu oznakowania poziomego i ustawieniu granic kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie według dwa pasy ruchu po każdym kierunku. Ruch zostanie odbywał się płynnie, z brakiem ograniczenia prędkości tak jakim sposobem obecnie. Zakończenie robót przewidziano na 30 czerwca 2019 r.

Pomiary obrotu na A2

"Generalny Eksperyment Ruchu wykonany w 2015 roku wskazuje, że na odcinku Wiskitki – Grodzisk Mazowiecki natężenie wynosiło blisko 45 tys. pojazdów w dobę, na odcinku między Grodziskiem Mazowieckim a Pruszkowem wzrosło, bo osiągnęło blisko 57 tys. pojazdów dzięki dobę, natomiast na wlocie do Warszawy pomiędzy Pruszkowem a Konotopą liczba pojazdów sięgnęła około 75 tys. pojazdów na dobę" a mianowicie informowała na koniec 2018 roku kalendarzowego GDDKiA.

Jak dodano, pomiar ruchu wykonany w 2017 roku na danym odcinku pomiędzy Wiskitkami a Grodziskiem Mazowieckim wykazał 58 tys. pojazdów na dobę.

GDDKiA zwracała też obserwację, że "realizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego będzie również powodowała zwiększenie ruchu", dlatego ważne jest, "by jak najprędzej przygotować możliwość realizacji rozbudowania autostrady A2".

Źródło: GDDKiA A2 pomiędzy Łodzią a Warszawą zyska dodatkowy pas obrotu

ciąg dalszy sporu w sytuacji A1 i A4. Polimex-Mostostal żąda 475 mln złotych  Informacje

Ciąg dalszy sporu w sytuacji A1 i A4. Polimex-Mostostal żąda 475 mln złotych Informacje

Ekspresowo w okolicy Krakowa. Umowa w sprawie północnej obwodnicy podpisana Polska przekształci się w wielki plac budowy. Nowe odcinki autostrad i ekspresówek Przegląd prasy. Rządowi nie po ulicy na…...

Czytać
efekt strajku policji. Ponad dwie stówy mln zł do budżetu mniej

Efekt strajku policji. Ponad dwie stówy mln zł do budżetu mniej

273 mln złotych mniej wpłynęło do budżetu z mandatów wystawionych przez policję po 2018 roku w zestawieniu z rokiem poprzednim. Przy czym w czasie od lipca do listopada, gdy trwał protest…...

Czytać